- لوازم اداری ها
- مرکز مقالات
- چه کارهایی باعث افزایش عمر لوازم اداری میشود
چه کارهایی باعث افزایش عمر لوازم اداری میشود
خلاصه
1404/05/04
برای افزایش عمر لوازم اداری و کاهش هزینههای تعمیر و تعویض، میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید: **1. نگهداری و تمیزکاری منظم:** * **گردگیری و تمیز کردن:** به طور منظم گرد
برای افزایش عمر لوازم اداری و کاهش هزینههای تعمیر و تعویض، میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید:
**1. نگهداری و تمیزکاری منظم:**
* **گردگیری و تمیز کردن:** به طور منظم گرد و غبار را از روی لوازم اداری پاک کنید. گرد و غبار میتواند وارد قطعات داخلی شود و باعث خرابی شود.
* **تمیز کردن صفحه نمایش:** صفحه نمایش مانیتورها و دستگاههای کپی را با پارچه نرم و محلول تمیز کننده مخصوص تمیز کنید.
* **تمیز کردن کیبورد و موس:** خردههای غذا و گرد و غبار را از کیبورد و موس پاک کنید. میتوانید از اسپری هوای فشرده برای این کار استفاده کنید.
* **تمیز کردن دستگاههای کپی و پرینتر:** به طور منظم قطعات داخلی دستگاههای کپی و پرینتر را تمیز کنید. دفترچه راهنمای دستگاه را برای دستورالعملهای تمیز کردن بررسی کنید.
**2. استفاده صحیح و اصولی:**
* **مطالعه دفترچه راهنما:** قبل از استفاده از هر وسیلهای، دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید.
* **رعایت ظرفیت:** از لوازم اداری بیشتر از ظرفیت اسمی آنها استفاده نکنید. به عنوان مثال، در دستگاه کپی بیش از حد کاغذ قرار ندهید.
* **استفاده از مواد مصرفی مناسب:** از مواد مصرفی با کیفیت و مناسب برای دستگاههای خود استفاده کنید. به عنوان مثال، از تونر و جوهر اصلی برای پرینتر استفاده کنید.
* **خاموش کردن دستگاهها:** در پایان روز کاری، دستگاههایی که نیازی به استفاده مداوم ندارند را خاموش کنید. این کار باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر دستگاه میشود.
* **جلوگیری از ضربه و فشار:** از وارد کردن ضربه و فشار به لوازم اداری خودداری کنید.
* **استفاده از محافظ برق:** برای محافظت از دستگاهها در برابر نوسانات برق، از محافظ برق استفاده کنید.
**3. سرویس دورهای:**
* **برنامهریزی برای سرویس دورهای:** برای دستگاههای مهم مانند دستگاههای کپی و پرینتر، برنامهای برای سرویس دورهای منظم داشته باشید.
* **استفاده از تکنسین مجرب:** سرویس دستگاهها را به تکنسینهای مجرب و متخصص بسپارید.
**4. شرایط محیطی مناسب:**
* **دما و رطوبت مناسب:** لوازم اداری را در محیطی با دما و رطوبت مناسب نگهداری کنید.
* **جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید:** از قرار دادن لوازم اداری در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
* **تهویه مناسب:** اطمینان حاصل کنید که محیط اداری دارای تهویه مناسب است.
**5. خرید لوازم با کیفیت:**
* **انتخاب برندهای معتبر:** در هنگام خرید لوازم اداری، به سراغ برندهای معتبر و با کیفیت بروید.
* **بررسی گارانتی:** قبل از خرید، گارانتی محصول را بررسی کنید.
**6. آموزش کارکنان:**
* **آموزش استفاده صحیح:** به کارکنان خود نحوه استفاده صحیح از لوازم اداری را آموزش دهید.
* **آگاهی از مشکلات رایج:** کارکنان را از مشکلات رایج دستگاهها آگاه کنید تا بتوانند در صورت بروز مشکل، به سرعت آن را گزارش دهند.
**7. تعمیر به موقع:**
* **توجه به نشانههای خرابی:** به نشانههای خرابی دستگاهها توجه کنید
**1. نگهداری و تمیزکاری منظم:**
* **گردگیری و تمیز کردن:** به طور منظم گرد و غبار را از روی لوازم اداری پاک کنید. گرد و غبار میتواند وارد قطعات داخلی شود و باعث خرابی شود.
* **تمیز کردن صفحه نمایش:** صفحه نمایش مانیتورها و دستگاههای کپی را با پارچه نرم و محلول تمیز کننده مخصوص تمیز کنید.
* **تمیز کردن کیبورد و موس:** خردههای غذا و گرد و غبار را از کیبورد و موس پاک کنید. میتوانید از اسپری هوای فشرده برای این کار استفاده کنید.
* **تمیز کردن دستگاههای کپی و پرینتر:** به طور منظم قطعات داخلی دستگاههای کپی و پرینتر را تمیز کنید. دفترچه راهنمای دستگاه را برای دستورالعملهای تمیز کردن بررسی کنید.
**2. استفاده صحیح و اصولی:**
* **مطالعه دفترچه راهنما:** قبل از استفاده از هر وسیلهای، دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید.
* **رعایت ظرفیت:** از لوازم اداری بیشتر از ظرفیت اسمی آنها استفاده نکنید. به عنوان مثال، در دستگاه کپی بیش از حد کاغذ قرار ندهید.
* **استفاده از مواد مصرفی مناسب:** از مواد مصرفی با کیفیت و مناسب برای دستگاههای خود استفاده کنید. به عنوان مثال، از تونر و جوهر اصلی برای پرینتر استفاده کنید.
* **خاموش کردن دستگاهها:** در پایان روز کاری، دستگاههایی که نیازی به استفاده مداوم ندارند را خاموش کنید. این کار باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر دستگاه میشود.
* **جلوگیری از ضربه و فشار:** از وارد کردن ضربه و فشار به لوازم اداری خودداری کنید.
* **استفاده از محافظ برق:** برای محافظت از دستگاهها در برابر نوسانات برق، از محافظ برق استفاده کنید.
**3. سرویس دورهای:**
* **برنامهریزی برای سرویس دورهای:** برای دستگاههای مهم مانند دستگاههای کپی و پرینتر، برنامهای برای سرویس دورهای منظم داشته باشید.
* **استفاده از تکنسین مجرب:** سرویس دستگاهها را به تکنسینهای مجرب و متخصص بسپارید.
**4. شرایط محیطی مناسب:**
* **دما و رطوبت مناسب:** لوازم اداری را در محیطی با دما و رطوبت مناسب نگهداری کنید.
* **جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید:** از قرار دادن لوازم اداری در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
* **تهویه مناسب:** اطمینان حاصل کنید که محیط اداری دارای تهویه مناسب است.
**5. خرید لوازم با کیفیت:**
* **انتخاب برندهای معتبر:** در هنگام خرید لوازم اداری، به سراغ برندهای معتبر و با کیفیت بروید.
* **بررسی گارانتی:** قبل از خرید، گارانتی محصول را بررسی کنید.
**6. آموزش کارکنان:**
* **آموزش استفاده صحیح:** به کارکنان خود نحوه استفاده صحیح از لوازم اداری را آموزش دهید.
* **آگاهی از مشکلات رایج:** کارکنان را از مشکلات رایج دستگاهها آگاه کنید تا بتوانند در صورت بروز مشکل، به سرعت آن را گزارش دهند.
**7. تعمیر به موقع:**
* **توجه به نشانههای خرابی:** به نشانههای خرابی دستگاهها توجه کنید
معرفی فروشنده ها به ترتیب ستاره در سایت لوازم اداری ها
اگر شما هم تمایل دارید محصولات مرتبط با لوازم اداری خود را تبلیغ کنید برای شروع روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «لوازم اداری ها» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن فروشنده ها به ترتیب ستاره در سایت لوازم اداری ها
سایر مطالب آموزشی سایت لوازم اداری ها :
- کدام لوازم اداری بیشتر خراب میشوند
- چه مدلهایی از منگنهزن در بازار وجود دارد
- برای چیدمان درست میز کار به چه چیزهایی نیاز داریم
- چه کشورهایی بیشترین لوازم اداری را تولید میکنند
- آیا واردات لوازم اداری به صرفه است
- چه مدارکی برای فروش لوازم اداری لازم است
- چگونه میتوان یک فروشگاه اینترنتی لوازم اداری راهاندازی کرد
- چه عواملی بر قیمت لوازم اداری تاثیر میگذارد
- چه نوع چراغ مطالعهای برای محیط اداری مناسب است
- آیا میزهای کار قابل تنظیم بهتر هستند
- برای محیط کار سالم چه وسایل کمکی نیاز است