- لوازم اداری ها
- مرکز مقالات
- چه تجهیزاتی برای جلسات حضوری کاربرد دارند
چه تجهیزاتی برای جلسات حضوری کاربرد دارند
خلاصه
1404/07/26
تجهیزات مورد نیاز برای جلسات حضوری بسته به نوع جلسه، تعداد شرکتکنندگان و اهداف آن متفاوت است. اما در حالت کلی، میتوان تجهیزات را به دستههای زیر تقسیم کرد: **1. تجهیزات صوتی
تجهیزات مورد نیاز برای جلسات حضوری بسته به نوع جلسه، تعداد شرکتکنندگان و اهداف آن متفاوت است. اما در حالت کلی، میتوان تجهیزات را به دستههای زیر تقسیم کرد:
**1. تجهیزات صوتی و تصویری:**
* **میکروفون:** برای تقویت صدا و اطمینان از شنیده شدن صحبتهای همه شرکتکنندگان، به خصوص در جلسات بزرگ. انواع مختلفی از میکروفون وجود دارد، از جمله میکروفونهای یقهای، دستی، رومیزی و کنفرانسی.
* **اسپیکر:** برای پخش صدا و اطمینان از شنیده شدن صحبتهای سخنران یا فایلهای صوتی.
* **پروژکتور و پرده نمایش:** برای نمایش اسلایدها، ویدئوها و سایر محتوای بصری.
* **تلویزیون یا مانیتور:** جایگزینی برای پروژکتور و پرده نمایش، به خصوص در جلسات کوچک.
* **دوربین:** برای ضبط جلسات یا برقراری ارتباط تصویری با شرکتکنندگان از راه دور (در صورت وجود شرکتکننده مجازی).
* **سیستم کنفرانس صوتی و تصویری:** برای جلسات با حضور شرکتکنندگان از راه دور، این سیستمها امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت بالا را فراهم میکنند.
**2. تجهیزات نوشتاری و ارائه:**
* **وایت برد یا تخته سیاه:** برای نوشتن یادداشتها، ایدهها و طرحها به صورت دستی.
* **ماژیک یا گچ:** برای نوشتن روی وایت برد یا تخته سیاه.
* **قلم و کاغذ:** برای یادداشت برداری شرکتکنندگان.
* **پایه وایت برد:** برای قرار دادن وایت برد در موقعیت مناسب.
* **نشانگر (Pointer):** برای اشاره به نکات مهم در اسلایدها یا سایر محتوای بصری.
* **فلیپ چارت:** برای نوشتن و طراحی ایدهها و نمایش آنها به شرکتکنندگان.
**3. تجهیزات جانبی:**
* **لپ تاپ یا کامپیوتر:** برای نمایش اسلایدها، پخش ویدئوها و دسترسی به اینترنت.
* **شارژر لپ تاپ:** برای جلوگیری از خاموش شدن لپ تاپ در طول جلسه.
* **آداپتور برق:** برای اتصال دستگاههای الکترونیکی به برق.
* **کابلهای اتصال:** برای اتصال لپ تاپ به پروژکتور، تلویزیون یا سایر دستگاهها (HDMI, VGA, USB).
* **ریموت کنترل پروژکتور:** برای کنترل اسلایدها از راه دور.
* **آب و نوشیدنی:** برای پذیرایی از شرکتکنندگان.
* **دستمال کاغذی:** برای رعایت بهداشت.
* **سیستم تهویه:** برای ایجاد محیطی مطبوع.
* **صندلی و میز:** برای نشستن شرکتکنندگان.
* **اینترنت Wi-Fi:** برای دسترسی شرکتکنندگان به اینترنت.
**4. تجهیزات مخصوص جلسات آنلاین:**
* **وبکم:** برای برقراری ارتباط تصویری با شرکتکنندگان از راه دور.
* **هدست:** برای بهبود کیفیت صدا و جلوگیری از اکو.
* **نرمافزار کنفرانس آنلاین:** مانند Zoom، Google Meet، Microsoft Teams و غیره.
**نکات مهم در انتخاب تجهیزات:**
* **تعداد شرکتکنندگان:** هرچه تعداد شرکتکنندگان بیشتر باشد، به تجهیزات صوتی و تصویری قویتری نیاز است.
*
**1. تجهیزات صوتی و تصویری:**
* **میکروفون:** برای تقویت صدا و اطمینان از شنیده شدن صحبتهای همه شرکتکنندگان، به خصوص در جلسات بزرگ. انواع مختلفی از میکروفون وجود دارد، از جمله میکروفونهای یقهای، دستی، رومیزی و کنفرانسی.
* **اسپیکر:** برای پخش صدا و اطمینان از شنیده شدن صحبتهای سخنران یا فایلهای صوتی.
* **پروژکتور و پرده نمایش:** برای نمایش اسلایدها، ویدئوها و سایر محتوای بصری.
* **تلویزیون یا مانیتور:** جایگزینی برای پروژکتور و پرده نمایش، به خصوص در جلسات کوچک.
* **دوربین:** برای ضبط جلسات یا برقراری ارتباط تصویری با شرکتکنندگان از راه دور (در صورت وجود شرکتکننده مجازی).
* **سیستم کنفرانس صوتی و تصویری:** برای جلسات با حضور شرکتکنندگان از راه دور، این سیستمها امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت بالا را فراهم میکنند.
**2. تجهیزات نوشتاری و ارائه:**
* **وایت برد یا تخته سیاه:** برای نوشتن یادداشتها، ایدهها و طرحها به صورت دستی.
* **ماژیک یا گچ:** برای نوشتن روی وایت برد یا تخته سیاه.
* **قلم و کاغذ:** برای یادداشت برداری شرکتکنندگان.
* **پایه وایت برد:** برای قرار دادن وایت برد در موقعیت مناسب.
* **نشانگر (Pointer):** برای اشاره به نکات مهم در اسلایدها یا سایر محتوای بصری.
* **فلیپ چارت:** برای نوشتن و طراحی ایدهها و نمایش آنها به شرکتکنندگان.
**3. تجهیزات جانبی:**
* **لپ تاپ یا کامپیوتر:** برای نمایش اسلایدها، پخش ویدئوها و دسترسی به اینترنت.
* **شارژر لپ تاپ:** برای جلوگیری از خاموش شدن لپ تاپ در طول جلسه.
* **آداپتور برق:** برای اتصال دستگاههای الکترونیکی به برق.
* **کابلهای اتصال:** برای اتصال لپ تاپ به پروژکتور، تلویزیون یا سایر دستگاهها (HDMI, VGA, USB).
* **ریموت کنترل پروژکتور:** برای کنترل اسلایدها از راه دور.
* **آب و نوشیدنی:** برای پذیرایی از شرکتکنندگان.
* **دستمال کاغذی:** برای رعایت بهداشت.
* **سیستم تهویه:** برای ایجاد محیطی مطبوع.
* **صندلی و میز:** برای نشستن شرکتکنندگان.
* **اینترنت Wi-Fi:** برای دسترسی شرکتکنندگان به اینترنت.
**4. تجهیزات مخصوص جلسات آنلاین:**
* **وبکم:** برای برقراری ارتباط تصویری با شرکتکنندگان از راه دور.
* **هدست:** برای بهبود کیفیت صدا و جلوگیری از اکو.
* **نرمافزار کنفرانس آنلاین:** مانند Zoom، Google Meet، Microsoft Teams و غیره.
**نکات مهم در انتخاب تجهیزات:**
* **تعداد شرکتکنندگان:** هرچه تعداد شرکتکنندگان بیشتر باشد، به تجهیزات صوتی و تصویری قویتری نیاز است.
*
معرفی فروشنده ها به ترتیب ستاره در سایت لوازم اداری ها
اگر شما هم تمایل دارید محصولات مرتبط با لوازم اداری خود را تبلیغ کنید برای شروع روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «لوازم اداری ها» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن فروشنده ها به ترتیب ستاره در سایت لوازم اداری ها
سایر مطالب آموزشی سایت لوازم اداری ها :
- چه رنگی برای لوازم اداری مناسب محیط کاری است
- چه تجهیزاتی برای جلسات هیئتمدیره لازم است
- برای ثبت اسناد فیزیکی از چه پوشههایی استفاده شود
- چگونه از گسترش گردوغبار روی لوازم اداری جلوگیری کنیم
- آیا وجود تجهیزات صوتی در دفتر ضروری است
- چه تجهیزاتی در دفاتر روانشناسی لازماند
- چه فضاهایی برای نگهداری لوازم اداری پیشنهاد میشود
- چه تجهیزاتی برای دفتر خانگی مناسباند
- برای ثبت موجودی لوازم اداری از چه نرمافزاری استفاده کنیم
- آیا لوازم اداری تأثیر روانی بر کارمندان دارند
- چه فاکتورهایی در انتخاب مبلمان اداری مهم هستند